כימיה ותעשייה נפגשים...

Size: px
Start display at page:

Download "כימיה ותעשייה נפגשים..."

Transcription

1 כאשר כימיה ותעשייה נפגשים... הפקולטה לכימיה : undergrad@schulich.technion.ac.il, grad@schulich.technion.ac.il, פקס : " סיפורם של חלק מבוגרי הפקולטה לכימיה שהשתלבו בשנים האחרונות במגוון תפקידים המנצלים את הכישורים שהם רכשו במהלך לימודיהם. "

2 כימיה והיי-טק הכימיה המודרנית נמצאת בצומת המדעים: ביולוגיה - כימיה - פיזיקה ובתפר שבין מדע וטכנולוגיה. לצד צדדים מוכרים לציבור, כגון עיסוק בפיתוח של תרופות או חומרים מסוכנים, כוללים מחקרים בכימיה גם פיתוח של חומרים חכמים שעליהם מבוססות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. לדוגמה, הכימיה כמדע החומרים מספקת הבנה יסודית ועמוקה של התהליכים הכימיים הנמצאים בבסיס התעשייה המיקרו אלקטרונית. כתוצאה, מצויד הכימאי ביתרון משמעותי כאשר נדרש שיפור שיטות קיימות או פיתוח תהליכים חדשים. ואכן, בניגוד לתפיסה הרווחת, בוגרי הפקולטה לכימיה משתלבים במגוון רב של תפקידים בתעשיית ההיי- טק בנוסף לתחומים ה מסורתיים של כימיה אורגנית ואנליטית. ללא ספק היכולת המופלאה של כימיה, על פניה השונים )פיסיקלית, תיאורטית, סביבתית(, להשיק למגוון רחב של תחומים, הופך אותה לשחקן מרכזי בתעשייה עתירת הידע. מעבדות המחקר בפקולטה לכימיה מציידות את בוגריהן ברקע הטוב ביותר להשתלבות במשרות המעניינות והמבוקשות ביותר בתעשייה. בחינה מהירה מגלה כי רבים מבוגרי הפקולטה השתלבו בחוד החנית של התעשייה הכימית הישראלית, בתחומי ההיי-טק ובתעשיות הביטחוניות. בעלון בוגרים זה קיבצנו מספר דוגמאות מייצגות של בוגרי הפקולטה, המספרים על דרכם ואופן השתלבותם בתחומי תעשייה שונים, תוך הדגשת הקשר ההדוק בין ידע שנרכש בתארים הגבוהים בפקולטה והביקוש בתעשייה.

3 אייל ברנע תחום לימודים: כימיה אורגנו-מתכתית. נושא המחקר: תרכובות אורגנו-אקטינידים - הכנה אפיון ופעילות. שנת סיום: מקום עבודה ועיסוק נוכחי: תמי - מכון למחקר ופיתוח. מנהל מחלקת מחקר אנאורגני. מה היו האפשרויות שעמדו בפניך עם סיום הלימודים? עם סיום לימודי הדוקטורט התלבטתי בין המשך לפוסט דוקטורט בארה"ב לבין מעבר לעולם המחקר התעשייתי. למרות ההתלבטות הגדולה האם להמשיך בעולם האקדמי או לא, החלטתי לצאת לפוסט דוקטורט עם משפחתי באוניברסיטת מישיגן סטייט. לאחר כשנתיים החלטתי לחזור לארץ ולהשתלב כחוקר בתעשייה הכימית. תמי הינו מכון המחקר המרכזי של קונצרן כימיקלים לישראל המבצע עבודות מחקר ופיתוח עבור כל קבוצות הקונצרן ועבור לקוחות חיצוניים. המכון מאפשר פיתוח מעבדתי והנדסי מתקדם בכל תחומי הכימיה הישומית )מכימיה אנאורגנית ועד כימיה אורגנית סינטתית(. מכיון שקיים מחסור בחוקרים כימאים אנאורגנים בתעשייה החלטתי להשתלב במכון המחקר, בתחילה כחוקר תהליכים בכימיה אנאורגנית וכיום כמנהל מחלקת המחקר האנאורגני. בתמי מצאתי בית חם, המעניק לחוקריו חופש פעולה מחקרי המגובה ביכולות תומכות ותשתיות מתקדמות מרמת המעבדה ועד רמת הפיילוט. האפשרות ללוות תהליך בפיתוח משלב הגישוש המעבדתי דרך סיום שלב הפיילוט ההנדסי וכלה בליווי המתקן התעשייתי קסמה לי והביאה אותי להחלטה לבחור בתמי כמקום העבודה. האם הידע והניסיון שצברת בתקופת לימודיך בפקולטה תורמים בתחומי הכימיה האנאורגנית )ובעיקר מול התעשיה הכימית בישראל( הכימיה בה משתמשים הינה יחסית פשוטה - תגובות שיקוע, סתירה, החלפת יונים ותהליכי מיצוי. אולם, היכולת לנצל את הכלים שקיבלתי במסגרת הלימודים -הבנת תהליכים לעומק, בחינת תוצאות בעין ביקורתית, שימוש בשיטות אנליזה מתקדמות ואפיון חומרים מרמת הננו ועד למבנה התוצר הסופי, תרמו ותורמים לביצוע מחקרים מתקדמים וברמה גבוהה. הפן העיקרי בעבודתי שבו מורגש פער בין הידע והנסיון הנצבר במהלך הלימודים לבין העבודה היומיומית הינו תחום השילוב בין פיתוח תהליכים מעבדתיים ובין יישומם בפועל בתעשייה הכימית. לכן, המלצתי העיקרית לבוגרים המעוניינים להשתלב בתפקידי מחקר בתעשייה לשלב במהלך הלימודים קורסים נבחרים מהפקולטה להנדסה כימית )ולא להסתפק בקורס הכללי הניתן כבחירה בפקולטה לכימיה(. ידע מעמיק יותר בתחומי ההנדסה הכימית יקל את ההשתלבות ויאפשר לבוגרים להתאים עצמם לאופי המחקר בתעשייה בצורה קלה וחלקה יותר. המלצה נוספת לבוגרים הינה לצאת לפוסט דוקטורט, גם אם אין בכוונתם להמשיך בעולם האקדמי. עם סיום הדוקטורט הבוגר נמצא בנקודת זמן ייחודית בה הוא אינו מחוייב לשום דרך בה יבחר. נקודה זו סביר שלא תחזור בהמשך. תחום לימודי הכימיה במערכת החינוך בישראל נמצא בקשיים זה מספר שנים ולכן הייתי ממליץ לבוגרים להשתלב בצורה זו או אחרת בעידוד לימודי הכימיה, אם ביצירת קשרים וליווי בתי ספר דרך מקום עבודתם ואם בתמיכה והשתתפות בתוכניות באקדמיה שמעודדות קשרים אלו. מאז חזרתי מתקופת הפוסט אני משמש כמרצה לכימיה כללית וכימיה אנליטית במסגרת פרויקט ארכימדס )לימוד תלמידי תיכון כימיה ברמה אקדמאית בטכניון(. תפקיד זה מלווה אותי עוד מימי הלימוד לדוקטורט ומעניק תחושת שליחות וסיפוק רב.

4 רויטל הרמן תחום לימודים: כימיה פיזיקלית-אנליטית נושא המחקר: מיפוי של ריכוז חמצן בדוגמאות ביולוגיות באמצעות מיקרוסקופית תהודה מגנטית אלקטרונית שנת סיום: מקום עבודה ועיסוק נוכחי: חברת אגן יצרני כימיקלים בע"מ מה היו האפשרויות שעמדו בפניך עם סיום הלימודים? אפשרות אחת שעמדה בפני הייתה להמשיך לפוסט דוקטורט באקדמיה שיוביל להקמת מעבדת מחקר באחת מהאוניברסיטאות בארץ ולנהל אותה, האפשרות השנייה היא למצוא עבודה בתחום ולרכוש ניסיון בתעשייה זו האפשרות בה בחרתי. אפשרויות התעסוקה לכימאי הן מאוד מגוונות וכוללות עבודה בתעשיות ההייטק, התרופות, חקלאות, קוסמטיקה, וכן בחברות סטרט-אפ שמפתחות מוצרים שדורשים פיתוח של כימאים למשל חברות שעוסקות בפיתוח מוצרים ירוקים לאיכות הסביבה שימוש באנרגיה סולרית, פיתוח מוצרים רפואיים, פיתוח בתעשיית הדיו, וכן פיתוח מוצרים בתחום הביולוגיה והרפואה. ואפשרויות התקדמות בתפקיד לניהול ביחידות המחקר והפיתוח דורשות תואר מתקדם וקיימת עדיפות לדוקטורט. ויחד עם זאת ניתן להתקדם בה לתפקיד ניהולי ולבנות קריירה מצליחה. הידע והניסיון עזרו לי במציאת פתרונות ובהתמודדות עם נושאים חדשים שעלי ללמוד. מהידע והכלים שרכשתי אני מצליחה להבין דברים יותר לעומק וגם לקבל תמונה מערכתית וכוללת על האופן שבו המכשור האנליטי עובד גם אם לא השתמשתי בו במסגרת הלימודים. מדוע בחרת במקום העבודה הנוכחי? חברה זו היא אחת החברות המובילות בשוק חומרי ההדברה בישראל, חברה גדולה שניתן לרכוש בה ניסיון בתחום הכימיה האנליטית שזהו תחום מאוד נדרש בתעשיית התרופות, החקלאות, ומדעי הסביבה בוגרים שרוצים לבנות קרירה בכימיה אנליטית חייבים ללמוד את כל הקורסים בכימיה אנליטית, מעבדות בכימיה אנליטית גם קורסים מתקדמים. יש צורך ברכישת ידע בטיפול ועיבוד תוצאות ניסיונית, אנליזה של נתונים וחישובי שגיאה של התוצאה הניסיונית. נדרש ידע בכימיה אורגנית לפחות בסיסי שיכול מאוד לעזור גם במסגרת מחקר ופיתוח במעבדות אנליטיות.

5 תחום לימודים: כימיה פיזיקלית. נושא המחקר: נושא המחקר:תכונות תרמודינמיות ותכונות תעבורה של אלקטרונים בעל מוליכים מסוג II תחת שדה מגנטי חזק. שנת סיום: מקום עבודה ועיסוק נוכחי: עורך פטנטים במשרד עורך פטנטים דר' מרק פרידמן. רמי רום מה היו האפשרויות שעמדו בפניך עם סיום הלימודים מבחינת סוג התעסוקה והתפקידים המוצעים? אחרי סיום פוסט דוקטורט בארצות הברית התראיינתי במספר מקומות עבודה וקיבלתי שתי הצעות עבודה, האחת באינטל קרית גת במפעל חדש לייצור צ'יפים, והשנייה במוטורולה סמיקונדקטור תיכנון ופיתוח של צ'יפים. בחרתי באפשרות השנייה ועשיתי הסבה לתיכנון לוגי תוך כדי עבודה במרכז התיכנון של מוטורולה. לאחר מספר שנים של עבודה בתעשיית ההיי-טק במוטורולה, אורן ואחר כך סייפן סמיקונדקטור הקמתי מיזם בחממה טכנולוגית ובמסגרת החברה נחשפתי לעולם הפטנטים כממציא )רשמנו כ- 9 פטנטים במסגרת החברה( ולאחר סגירת החברה ומכירת הפטנטים לחברה אירופאית התחלתי התמחות של שנתיים במשרד עורכי פטנטים וכיום אני עורך פטנטים מורשה. בהחלט כן, סיום הלימודים בטכניון היה עבורי נקודת התחלה שאפשרה לי להשתלב וללמוד נושאים שונים תוך כדי עבודה במסגרות השונות שהגעתי אליהן במשך השנים. אני ממשיך ללמוד ולהתמודד עם נושאים חדשים בכל הכנה של בקשת פטנט חדשה או הכנה של תשובה לדוח בחינה של בקשת פטנט בנושאים של כימיה, פיזיקה, מכניקה, מיכשור רפואי, תוכנה כימיה פיזיקלית הוא תחום רחב ומערכות מחשב. מאוד שיכול להוביל למגוון רחב של עיסוקים לשמור על ראש פתוח להמשיך ללמוד ולהתמקצע בכל תחום שאתה עוסק ולמצוא את התחום המתאים לך ביותר. מבחינת לימודי הטכניון אני חושב שכדאי לחזק את הבסיס הפיזיקלי ואולי גם ההנדסי על ידי בחירת קורסים נוספים מפקולטות אחרות בטכניון.

6 תחום לימודים: כימיה תאורטית. נושא המחקר:.Molecular electronic dissipative switches שנת סיום: מקום עבודה ועיסוק נוכחי:.KLA-Tencor,Application develop engineer רועי ולקוביץ מה היו האפשרויות שעמדו בפניך עם סיום הלימודים? שתי אפשרויות עמדו בפני, האחת לימודי פוסט דוקטורט והשניה לעבוד בתעשיה, כאשר היתה לי בחירה בין מקום העבודה הנוכחי או בחברת.Tower Jezz בנוסף לתפקיד הנוכחי הוצע לי תפקיד של device engeneer בטאוור. תפקיד יותר אטרקטיבי, חיבור טוב יותר למנהל ישיר ותנאים טובים יותר. כן, במיוחד האינטרקציה היומיומית עם המנחה שלי )פרופ' אורי פסקין( שתרמה לי רבות בעיסוקי הנוכחי, בנוסף לקורסים, הסימינרים, והקולוקויום הפקולטי. אני ממליץ על תחום הכימיה הפיסיקלית ובפרט כימיה תאורטית לסטודנטים שמעדיפים לעבוד בתחום ההיי טק. קורסים ממולצים הם כימיה קוונטית, מצב מוצק מורחב וקורסים מתקדמים במכניקה סטטיסטית, בנוסף לחדו"א ואלגברה אנליטית מורחבים.

7 ולריה רוכמן תחום לימודים: בביוכימיה וקריסטלוגרפיה של חלבונים.Biochemistry and Protein Crystallography נושא המחקר: קביעת המבנה התלת-ממדי של: MntC חלבון פרפלזמטי שמעורב במעבר מנגן מ-./Synechocystis sp. PCC 6803 שנת סיום: מקום עבודה ועיסוק נוכחי: מנהלת מעבדת בקרת איכות, מדיליין בע"מ. מה היו האפשרויות שעמדו בפניך עם סיום הלימודים? להמשיך בתחום האקדמי, או לעבוד בתחום התעשייה. הסיבות לבחירתי היו: עבודה מעניינת ואתגרית קידום מקצועי אחריות ואפשרות קבלת החלטות משכורת קרבת מקום העבודה למקום מגורים. כן בהחלט כן!!! בנוסף לידע בסיסי וותק אדיר עבודות במעבדות, קיבלתי ניסיון איך לפתור בעיות - לאסוף מידע, למצוא סיבה, לתכנן עבודה, להסיק מסקנות. ליצור קשרים עם אנשים, כל דבר אפשר ללמוד, זה רק עניין של זמן, כמו שכל מכשיר ניתן לתקן. ללמוד מה שמעניין. להשתתף בכנסים וקורסים בין לאומיים, ולא לשכוח שכל אחד צריך לצבור ניסיון משלו.

8 אירנה גוזמן תחום לימודים: כימיה פיזיקלית. נושא המחקר: גידול שכבות דקות של יהלום. שנת סיום: מקום עבודה ועיסוק נוכחי: חוקרת, נחל שורק - מרכז למחקר גרעיני. מה היו האפשרויות שעמדו בפניך עם סיום הלימודים מבחינת סוג התעסוקה והתפקידים המוצעים? נסיעה ל- Post-Doc. השתלבות בתעשייה בארץ )כגון.)Tower, CCD, Intel מכון מחקר כמו מרכז גרעיני נחל שורק. כן, כמובן, כל יום אני משתמשת בידע שצברתי בלימודי. הסיבה העיקרית היא אפשרות לשלב עבודת מחקר ותמיכה בתעשייה ולהמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם אקדמיה ישראלית. "ללמוד קורסים במגוון תחומים שונים על מנת לצבור ידע רחב ומקיף יותר".

9 תחום לימודים: כימיה. נושא המחקר: ננוגדנים קטליטיים שנת סיום: מקום עבודה ועיסוק נוכחי: מנהלת פרויקט ברפאל חגית שולמן מה היו האפשרויות שעמדו בפניך עם סיום הלימודים מבחינת סוג התעסוקה והתפקידים המוצעים? היו לי מגוון אפשרויות בחברות מסורתיות בתחום הכימיה, בחברות סטארט-אפ בתחומים של כימיה, ביולוגיה, ציוד רפואי, פארמה. המגוון התאפשר בזכות העובדה שבחרתי תחום מחקר שבו צברתי ניסיון מעשי במגוון רב של תחומים ושיטות עבודה. נושאי העבודה שייעדו לי היו מאוד מענינים ומאתגרים ובנוסף העדפתי מקום עבודה "מסודר" ויציב. ערך מוסף נוסף חשוב מבחינתי היתה גם העובדה שמדובר בנושאים בעלי חשיבות לאומית. הידע והניסיון שצברתי מסייעים לי במילוי תפקידי, גם מבחינת תחום העיסוק )ידע מקצועי בכימיה/חומרים( וגם בישום שיטות עבודה )סקרי ספרות, לימוד מהיר של נושאים חדשים, ישום רוחבי של שיטות מנושא לנושא וכולי( אני ממליצה לסטודנטים לבחור תחום מחקר שבו תהיה להם האפשרות להתנסות במגוון רב של שיטות עבודה. זה יאפשר להם להתאים למגוון רחב יותר של תפקידים בתעשיה. בנוסף, מציעה לקחת קורס בסטטיסטיקה והסתברות שכן נושאים אלה נדרשים בתחומים רבים.

10 תחום לימודים: כימיה ביו-איאורגנית. נושא המחקר: סינתזה, אפיון ושימושים קטליטיים של פורפירינים וקורולים חדשים וקומפלקסים מתכתיים שלהם. שנת סיום: מקום עבודה ועיסוק נוכחי: מקורות חברת מים בע"מ, המעבדה המרכזית, כימאית ארצית ליליה סימחוביץ מה היו האפשרויות שעמדו בפניך עם סיום הלימודים? לאחר קבלת החלטה על היציאה לתעשייה, נאלצתי לבחור בין שני התחומים: תחום המים מול פרמקולוגיה. כמו כל בוגר של הפקולטה לכימיה, הכרתי יותר את תחום הפרמקולוגיה, בשלב הראשון לא היה לי ברור בכלל מדוע נדרש במקורות כימאי בעל תואר שלישי עם ידע וניסיון בתחומי הכימיה השונים. רק לאחר הראיון הבנתי עד כמה התחום רחב ודורש ידע רב, מבחינתי, העמידה בדרישות הגבוהות של החברה היה סוג של אתגר. בוודאי, חשוב לציין, שמקורות נכנסת לפרויקטים מיוחדים בתחומי הכימיה השונים. הפרויקטים כמובן קשורים לטיפול במים ואיכות המים, יחד עם זאת, הטכנולוגיות מבוססות על כימיה אנליטית, אורגנית, אי-אורגנית, פיזיקלית, מציעים לשימוש שיטות קטליטיות וכו'. תחום המים )ובמיוחד, תחום של איכות המים( עד כדי כך רחב, שלא רק מאפשר לי, אלא דורש להשתמש בכל המידע וידע שצברתי בזמן הלימודים וכל פעם להרחיב אותם מחדש. ממליצה לכל בוגר לבחור במשך הלימודים כמה שיותר קורסים מקצועיים בתחומים שונים. זה לא סוד, שבשלבים מתקדמים של הלימודים מתמקדים בתחום צר יחסית, הדבר עלול להגביל מאוד את האפשרויות. ברור שלא ניתן להיות מומחה בכל דבר, אבל חשוב במיוחד להכיר בדברים בסיסיים בכל התחומים. לתואר שני ושלישי הייתי ממליצה לבחור במחקרים בין תחומיים.

11 רותי שימא תחום לימודים: כימיה פיסיקלית. נושא המחקר: תהליכים הטרוגנים בשלבי גידול ראשונים של יהלום סינטטי.. שנת סיום: מקום עבודה ועיסוק נוכחי:.TowerJazz מה היו האפשרויות שעמדו בפניך עם סיום הלימודים מבחינת סוג התעסוקה והתפקידים המוצעים? בעת סיום לימודי, היו לי לבטים לגבי כיוון המשך. שקלתי להמשיך לקריירה אקדמית, אך ביטלתי את האפשרות כי רציתי להתנסות בעבודה מעשית. כל התפקידים שחיפשתי היו בתחום הי-טק, ועסקו ביצור חומרים לתעשיית המיקרואלקטרוניקה או תקשורת, ואפיונם. התפקידים הרלוונטים באותו זמן היו בתחום הנדסת תהליך, בקבוצות מחקר ופיתוח. עבדו והכירו, לפי שיקולי שכר, ולפי מהירות התגובה של מחלקת כוח אדם. אני עובדת כבר כמעט 13 שנים באותה חברה, ומרוצה מבחירתי הראשונה. האם הידע והניסיון שצברת בתקופת לימודיך בפקולטה תורמים הידע שצברתי בלימודים עזר בצורה רבה מאוד לעבודתי. התחלתי כמהנדסת תהליך בקבוצת הדיפוסיה והשתלה של מחלקת מחקר. מודלי הגידול של יהלום, השפעות המצע וטיפולי השטח עזרו לי להבין את תהליכי המיקרואלקטרוניקה בצורה אינטואיטיבית. גם תהליכי השתלה יונית לא היו זרים לי כתוצאה מעבודת הדוקטורט שלי. תכנון נסיונות וניתוח שלהם, אף הם יכולות שנרכשו במהלך הלימודים הגבוהים. למדתי לבצע סקרי ספרות ממוקדים אשר הועילו לי במספר לא מבוטל של פרויקטים. נושא חשוב נוסף הוא הכרותי העמוקה עם שיטות לאפיון חומרים ופני שטח. השתמשתי בידע הזה בצורה תדירה בעבודתי. מדוע בחרת במקום העבודה הנוכחי? בעת בה התלבטתי, היו מונחות בפני כמה הצעות. רובן היו מעניינות ומושכות מבחינה מקצועית. בסופו של דבר, בחרתי לפי המלצות חברים שכבר אני ממליצה בחום על המעבדה למיקרואלקטרוניקה, לאנשים המתעניינים בהנדסת תהליך. אני ממליצה לנסוע לכנסים, וללמוד כיצד להציג תוצאות וניסיונות וצורה טובה ומרתקת.

Patents Basics. Yehuda Binder. (For copies contact:

Patents Basics. Yehuda Binder. (For copies contact: Patents Basics Yehuda Binder (For copies contact: elissa@openu.ac.il) 1 Intellectual Property Value 2 Intellectual Property Rights Trademarks Copyrights Trade Secrets Patents 3 Trademarks Identify a source

More information

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37 FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO. 652082/2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37 Translated from the Hebrew Sharf Translations Message sent From: Tomer Shohat

More information

חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק(

חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק( חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק( התשע"ב - 2012 חברות וחברי לשכה יקרים, אני שמח להגיש לכם חוברת זו בה תמצאו את חוק זכויות הסוכן בנוסחו המקורי ואת תרגומו לאנגלית על ידי עו"ד שוש רבינוביץ,

More information

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5 FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO. 652082/2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5 McLaughlin, Terence K. From: Sent: To: Cc: Subject: Follow Up Flag: Flag Status:

More information

מיהו המורה הנושר? מאפיינים דמוגרפיים,תעסוקתיים ומוסדיים של הנשירה מהוראה

מיהו המורה הנושר? מאפיינים דמוגרפיים,תעסוקתיים ומוסדיים של הנשירה מהוראה כנס חינוך משנה מציאות מכון מופ"ת המכללה ע"ש דוד ילין מיהו המורה הנושר? מאפיינים דמוגרפיים,תעסוקתיים ומוסדיים של הנשירה מהוראה ד"ר רינת ארביב-אלישיב ד"ר ורדה צימרמן 1 מבוא נשירת מורים היא תופעה חברתית המתרחבת

More information

Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of

Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of the rule. (Choose three cards appropriate to the lesson

More information

CML כנס שנתי של מודעות ל- CML 4-6 לאוקטובר 2018, מלון רמדה, חדרה

CML כנס שנתי של מודעות ל- CML 4-6 לאוקטובר 2018, מלון רמדה, חדרה תפקידן של עמותות החולים במחקרים ואיסוף PRO סקר בינלאומי על הפסת טיפול ב- גיורא שרף מייסד ומנהל עמותת חולי CML מייסד ומנהל עמותת חלי"ל האור מייסד ומנהל עמותת הגג של כל עמותות ה- CML בעולם CML כנס שנתי של

More information

Hebrew Ulpan HEB Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative

Hebrew Ulpan HEB Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative Hebrew Ulpan HEB 011-031 Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative Course Description Hebrew is not only the Sacred Language of the Jewish people, but it is also

More information

ASP.Net MVC + Entity Framework Code First.

ASP.Net MVC + Entity Framework Code First. ASP.Net MVC + Entity Framework Code First 1 הקדמה בפרק הזה יוצג שימוש בFirst EntityFramework Code עבור ה use case הבאים : ASP.Net MVC ASP.Net Web API ASP.Net MVC + Scaffolding הערה : Framework Entity הוצג

More information

חטיבת המינרלים החיוניים תתמקד בשוקי האגרו וחטיבת הפתרונות המיוחדים תשמש כחטיבה התעשייתית; כיל דשנים מיוחדים תשולב בחטיבת המינרלים החיוניים;

חטיבת המינרלים החיוניים תתמקד בשוקי האגרו וחטיבת הפתרונות המיוחדים תשמש כחטיבה התעשייתית; כיל דשנים מיוחדים תשולב בחטיבת המינרלים החיוניים; 12 באפריל 2017 כיל מעדכנת את המבנה הארגוני של החברה חטיבת המינרלים החיוניים תתמקד בשוקי האגרו וחטיבת הפתרונות המיוחדים תשמש כחטיבה התעשייתית; כיל דשנים מיוחדים תשולב בחטיבת המינרלים החיוניים; הנהלת כיל

More information

תצוגת LCD חיבור התצוגה לבקר. (Liquid Crystal Display) המערכת.

תצוגת LCD חיבור התצוגה לבקר. (Liquid Crystal Display) המערכת. 1 (Liquid Crystal Display) תצוגת LCD בפרויקט ישנה אפשרות לראות את כל הנתונים על גבי תצוגת ה- LCD באופן ברור ונוח. תצוגה זו היא בעלת 2 שורות של מידע בעלות 16 תווים כל אחת. המשתמש יכול לראות על גבי ה- LCD

More information

פיזיקה של נהיגה מדריך למורה

פיזיקה של נהיגה מדריך למורה פיזיקה מערכות טכנולוגיות פיזיקה של נהיגה מדריך למורה כל הזכויות שמורות למורן הוצאה לאור אין לצלם או לשכפל מהספר 1 על תוכנית הלימודים פיזיקה של מערכות טכנולוגיות מבוא ההיבט הטכנולוגי של כל נושא פיזיקלי.

More information

מרכז ההדרכה של מכון התקנים הישראלי מוביל ומקנה ידע מקצועי ויישומי בתחומי האיכות, בטיחות, עריכת מבדקים, בנייה, תקינה, ניהול ועוד.

מרכז ההדרכה של מכון התקנים הישראלי מוביל ומקנה ידע מקצועי ויישומי בתחומי האיכות, בטיחות, עריכת מבדקים, בנייה, תקינה, ניהול ועוד. מרכז ההדרכה של מכון התקנים הישראלי מוביל ומקנה ידע מקצועי ויישומי בתחומי האיכות, בטיחות, עריכת מבדקים, בנייה, תקינה, ניהול ועוד. סגל המרצים מורכב ממומחים ומובילי דעת קהל מהשורה הראשונה מעולם מקצוע פעילים

More information

קורות חיים נושא עבודת הדוקטורט: מדיניות ישראל כלפי דרום אפריקה, המנחה: פרופסור ג. א. לבושקחני ופרופסור מ. א. מולר

קורות חיים נושא עבודת הדוקטורט: מדיניות ישראל כלפי דרום אפריקה, המנחה: פרופסור ג. א. לבושקחני ופרופסור מ. א. מולר קורות חיים 1. נתונים אישיים Kahana Ephraim, Ph.D. שם בעברית: ד"ר כהנא אפרים בלועזית: 2. השכלה תואר שם האוניברסיטה מחלקה שנת קבלת התואר 1970 תואר ראשון האוניברסיטה העברית סוציולוגיה ומדע המדינה 1985 תואר

More information

תוצאות סקר שימוש בטלפון

תוצאות סקר שימוש בטלפון מכון שריד שירותי מחקר והדרכה בע"מ Sarid Institute for Research and Consultation LTD תוצאות סקר שימוש בטלפון חכם בקרב ילדים מבוסס על פאנל "סמול טוק" פאנל ילדים ינואר 2015 מכון שריד מתמחה במתן פתרונות יישומיים

More information

A R E Y O U R E A L L Y A W A K E?

A R E Y O U R E A L L Y A W A K E? A R E Y O U R E A L L Y A W A K E? ב ר ו ך א ת ה י י א לה ינ ו מ ל ך ה עו ל ם, ה מ ע ב יר ש נ ה מ ע ינ י ות נ ומ ה מ ע פ ע פ י Blessed are You, Hashem our God, King of the Universe, who removes sleep from

More information

NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL. Shavuot Nation JEWISH EDITION. Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director

NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL. Shavuot Nation JEWISH EDITION. Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL Shavuot Nation JEWISH EDITION Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director Just Dress? Or is Tzniut something more? By Jacob and Penina Bernstein, Youth Directors at

More information

המבנה הגאומטרי של מידה

המבנה הגאומטרי של מידה התוכנה מאפשרת לרשום מידות מסוגים שונים בסרטוט, במגוון סגנונות ובהתאם לתקנים המקובלים. רצוי לבצע מתן מידות בשכבה המיועדת לכך. לכל מידה יש תכונות של בלוק. תהליך מתן המידות מתחיל תמיד מקביעת סגנון המידות.

More information

חדשנות בייצור ויישום של פרוקי רגליים מועילים בחקלאות: אתגרים ומגמות שמעון שטיינברג, שאול בשיא, ביו-בי שדה אליהו בע"מ

חדשנות בייצור ויישום של פרוקי רגליים מועילים בחקלאות: אתגרים ומגמות שמעון שטיינברג, שאול בשיא, ביו-בי שדה אליהו בעמ חדשנות בייצור ויישום של פרוקי רגליים מועילים בחקלאות: אתגרים ומגמות שמעון שטיינברג, שאול בשיא, ביו-בי שדה אליהו בע"מ כנס,Agrinnovation רחובות, אוקטובר 2015 ביו-בי תחומי העיסוק של ביו-בי: הדברה ביולוגית

More information

A Long Line for a Shorter Wait at the Supermarket

A Long Line for a Shorter Wait at the Supermarket A Long Line for a Shorter Wait at the Supermarket - New York Times Page 1 of 4 A Long Line for a Shorter Wait at the Supermarket Sam Baris directing customers at Whole Foods in Columbus Circle, where the

More information

Reflection Session: Sustainability and Me

Reflection Session: Sustainability and Me Goals: Participants will: identify needs in their home communities apply their sustainability learning to the conditions of their home communities design a sustainable project idea and evaluate the ideas

More information

Practical Session No. 13 Amortized Analysis, Union/Find

Practical Session No. 13 Amortized Analysis, Union/Find Practical Session No. 13 Amortized Analysis, Union/Find Amortized Analysis Refers to finding the average running time per operation, over a worst-case sequence of operations. Amortized analysis differs

More information

T H E S U N F L O W E R L I M I T S T O F O R G I V E N E S S

T H E S U N F L O W E R L I M I T S T O F O R G I V E N E S S T H E S U N F L O W E R L I M I T S T O F O R G I V E N E S S Time needed Age range Background of teen Set up 30 mins Any teen Any background Classroom style Goals: The Jewish approach to forgiveness,

More information

Genetic Tests for Partners of CF patients

Genetic Tests for Partners of CF patients Disclaimer: this presentation is not a genetic/medical counseling The Annual Israeli CF Society Meeting Oct 2013 Genetic Tests for Partners of CF patients Ori Inbar, PhD A father to a 8 year old boy with

More information

קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות.

קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות. סריקה לרוחב פרק 3 ב- Kleinberg/Tardos קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות. קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט:

More information

ANNEXURE "E1-1" FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA)

ANNEXURE E1-1 FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA) ANNEXURE "E1-1" FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA) Dear Sirs, Re: Standby Letter of Credit No: Please advise the

More information

סטטיסטיקה בתכנית "מוסמך" ש"ת, ש 3 "ס.

סטטיסטיקה בתכנית מוסמך שת, ש 3 ס. קורס: 01634101 אוניברסיטת תל אביב הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר ביה"ס למקצועות הבריאות מס ' החוג לסיעוד סטטיסטיקה בתכנית "מוסמך" ש"ת, ש 3 "ס מועד הקורס: סמסטר ב', 16:00 14:00 יום ד' yoramb@post.tau.ac.il nadavari@mail.tau.ac.il

More information

תורשכ ירפס לכ ץבוק " ב י קלח יללכ רעש

תורשכ ירפס לכ ץבוק  ב י קלח יללכ רעש בס"ד קובץ כל ספרי כשרות י"ב חלק שער כללי הו"ל בחמלת ה' עלי בזכות אבותי ורבותי הקדושים זי"ע הק' שלום יהודה גראס, אבדק"ק האלמין יצ "ו חלק י "ב 4 ספרים ספר א': הפקעת שערים חלק א': קול קורא'ס שיצאו לאור נגד

More information

מקוון Sharing and Playing: Serious Games and Collaboration in Online Education

מקוון Sharing and Playing: Serious Games and Collaboration in Online Education שיתוף ומשחק : העתיד של לימוד מקוון Sharing and Playing: Serious Games and Collaboration in Online Education Sheizaf Rafaeli פרופ' שיזף רפאלי Sagy Center for Internet Research Univ. of Haifa http://rafaeli.net

More information

ראש השנה דף ח. ששה עשר בניסן ראש השנה לעומר, ששה בסיון ראש השנה לשתי that says ברייתא quotes a גמרא.1 Our. Name Page 1 of 8

ראש השנה דף ח. ששה עשר בניסן ראש השנה לעומר, ששה בסיון ראש השנה לשתי that says ברייתא quotes a גמרא.1 Our. Name Page 1 of 8 Name Page 1 of 8?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל 'נ marked, using the contact info above by Monday, August 14, 2017 and we ll send

More information

Summing up. Big Question: What next for me on my Israel Journey?

Summing up. Big Question: What next for me on my Israel Journey? Summing up Goals: To facilitate feedback and debrief of the learning period To clarify and fix the Four Hatikvah Questions as the ongoing framework for approaching Israel To begin to concentrate participants

More information

מדריך לתכנת הגימפ Gimp) (The חלק מהמידע במדריך זה מובא מהקישור- http://www.jlc.org.il/forums/viewtopic.php?p=900&sid=d801ea3d13f7ae97549e28a56a4ce0cb GIMP היאתכנה חופשיתרבתאפשרויותבתחום הגראפיקהועריכתהתמונות,

More information

Name Page 1 of 6. דף ט: This week s bechina starts at the two dots in the middle of

Name Page 1 of 6. דף ט: This week s bechina starts at the two dots in the middle of Name Page 1 of 6 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the contact info above by Sunday, December 25, 2016 and we ll send it

More information

Yetzer Shalom: Inclinations of Peace

Yetzer Shalom: Inclinations of Peace Yetzer Shalom: Inclinations of Peace by Rabbi Eh'bed Baw'naw (Christopher Fredrickson) 1 Introduction January 9 th of 2013 started my journey in a new facet of my faith. Being a Torah observant believer

More information

דברי ברכה ופתיחה ד"ר משה גבעוני, ראש היחידה למחקר תחבורה - בחינת השפעות היעדר תחבורה ציבורית בשבת על תושבי תל אביב-יפו

דברי ברכה ופתיחה דר משה גבעוני, ראש היחידה למחקר תחבורה - בחינת השפעות היעדר תחבורה ציבורית בשבת על תושבי תל אביב-יפו שנה לפתיחת היחידה למחקר תחבורה יום חמישי 12 בפברואר 2015, בשעה 15:30 אוניברסיטת תל אביב, בנין יד-אבנר*, חדר 115. * רחוב זליג 10, אפקה )מגרש חניה מאחורי הבנין( תוכנית: 15:30 התכנסות וכיבוד קל 16:00 מושב

More information

אנגלית שאלון ז' ג רסה א' הוראות לנבחן בהצלחה! )4( ההנחיות בשאלון זה מנוסחות בלשון זכר ומכוונות לנבחנות ולנבחנים כאחד. (MODULE G)

אנגלית שאלון ז' ג רסה א' הוראות לנבחן בהצלחה! )4( ההנחיות בשאלון זה מנוסחות בלשון זכר ומכוונות לנבחנות ולנבחנים כאחד. (MODULE G) 3 בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל חורף תשע"ט, 2019 מועד הבחינה: משרד החינוך 016582 מספר השאלון: א. משך הבחינה: שעה וארבעים וחמש דקות אנגלית שאלון ז' (MODULE G) ג רסה א' הוראות לנבחן מבנה השאלון ומפתח ההערכה:

More information

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון א' Corresponds with Module A (Without Access to Information from Spoken Texts) גרסה א'

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון א' Corresponds with Module A (Without Access to Information from Spoken Texts) גרסה א' תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך מקום להדבקת מדבקת נבחן א נ ג ל י ת סוג בחינה: מועד הבחינה: מספר השאלון: מבחן מטה לבתי ספר תיכוניים חורף תשע"ד 29.01.2014 מותאם לשאלון א' של בחינת הבגרות שסמלו

More information

Name Page 1 of 5. דף ז. This week s bechina begins with the fifth wide line at the top of

Name Page 1 of 5. דף ז. This week s bechina begins with the fifth wide line at the top of Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Sunday, December 4,

More information

אנגלית (MODULE E) בהצלחה!

אנגלית (MODULE E) בהצלחה! 3 בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל חורף תשע"ט, 2019 מועד הבחינה: משרד החינוך 016481 מספר השאלון: א. משך הבחינה: שעה ורבע אנגלית שאלון ה' (MODULE E) ג רסה א' הוראות לנבחן מבנה השאלון ומפתח ההערכה: בשאלון זה

More information

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Answer: a

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Answer: a Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

Advisor Copy. Welcome the NCSYers to your session. Feel free to try a quick icebreaker to learn their names.

Advisor Copy. Welcome the NCSYers to your session. Feel free to try a quick icebreaker to learn their names. Advisor Copy Before we begin, I would like to highlight a few points: Goal: 1. It is VERY IMPORTANT for you as an educator to put your effort in and prepare this session well. If you don t prepare, it

More information

זו מערכת ישרת זוית )קרטזית( אשר בה יש לנו 2 צירים מאונכים זה לזה. באותו מישור ניתן להגדיר נקודה על ידי זוית ורדיוס וקטור

זו מערכת ישרת זוית )קרטזית( אשר בה יש לנו 2 צירים מאונכים זה לזה. באותו מישור ניתן להגדיר נקודה על ידי זוית ורדיוס וקטור קארדינטת קטבית y p p p במישר,y הגדרנ נקדה על ידי המרחקים מהצירים. ז מערכת ישרת זית )קרטזית( אשר בה יש לנ צירים מאנכים זה לזה. באת מישר ניתן להגדיר נקדה על ידי זית רדיס קטר. (, ) הרדיס קטר מסתבב )נגד כין

More information

Name Page 1 of 5. ,דף ד: This week s bechina starts at the bottom of שיר של חול

Name Page 1 of 5. ,דף ד: This week s bechina starts at the bottom of שיר של חול Name Page 1 of 5 לימוד מסכת ביצ מוקדש לע''נ בחור יעקב יצחק ע'' ב''ר בנימין סענדראוויטש ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזר (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the

More information

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון ב' Corresponds with Module B גרסה ב' הוראות לנבחן

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון ב' Corresponds with Module B גרסה ב' הוראות לנבחן תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך מקום להדבקת מדבקת נבחן סוג בחינה: מועד הבחינה: מספר השאלון: מבחן מטה לבתי ספר תיכוניים חורף תשע"ד 29.01.2014 מותאם לשאלון ב' של בחינת הבגרות שסמלו 016103 א

More information

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first.

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

שבות תחום מצוות עשה שזמן גרמא סמיכה תקיעה, שברים, תרועה. The אי ור of performing any מלאכה on Rosh HaShanah שופר in preparation of the

שבות תחום מצוות עשה שזמן גרמא סמיכה תקיעה, שברים, תרועה. The אי ור of performing any מלאכה on Rosh HaShanah שופר in preparation of the A B C בס"ד Intro מסכת ראש השנה of דף לג learn בע"ה Today we will Some of the topics we will learn about today include: A discussion regarding the איסור of performing any forbidden for Rosh שופר on Yom

More information

Information The marks for questions are shown in brackets. The maximum mark for this paper is 50. You must not use a dictionary.

Information The marks for questions are shown in brackets. The maximum mark for this paper is 50. You must not use a dictionary. SPEIMEN MTERIL GSE MODERN HEREW Higher Tier Paper 1 Listening H Specimen 2019 Morning Time allowed: 45 minutes (including 5 minutes reading time before the test) You will need no other materials. The pauses

More information

הקיטסיגול הרבחה יעדמל בלושמה גוחה

הקיטסיגול הרבחה יעדמל בלושמה גוחה ניהול מערכות תובלה ושינוע זרימה ברשת עץ פורס מינימאלי Minimal Spanning Tree הבעיה: מציאת חיבור בין כל קודקודי גרף במינימום עלות שימושים: פריסת תשתית אלגוריתם חמדן (Greedy) Kruskal(1956) Prim(1957) השוואה

More information

1. דרך חברות השמה / הד האנטרים 2. דרך האינטרנט אתרי חברות, לוחות דרושים ורשתות חברתיות.

1. דרך חברות השמה / הד האנטרים 2. דרך האינטרנט אתרי חברות, לוחות דרושים ורשתות חברתיות. תהליך ההשמה המדריך למחפש העבודה המתחיל! מאז שנכנסתי לעסקי ההשמות מצאתי את עצמי נותנת את הנאום הזה כמעט בכל פגישה או טלפון ראשוני עם מועמד, בעיני דברים אילו הם קריטיים לניהול תהליך השמה מוצלח, ישבתי וכתבתי

More information

טכנולוגיית WPF מספקת למפתחים מודל תכנות מאוחד לחוויית בניית יישומיי

טכנולוגיית WPF מספקת למפתחים מודל תכנות מאוחד לחוויית בניית יישומיי WPF-Windows Presentation Foundation Windows WPF טכנולוגיית WPF מספקת למפתחים מודל תכנות מאוחד לחוויית בניית יישומיי Client חכמים המשלב ממשקי משתמש,תקשורת ומסמכים. מטרת התרגיל : ביצוע אנימציה לאליפסה ברגע

More information

Water Security in the Middle East Source of Tension or Avenue for Peace

Water Security in the Middle East Source of Tension or Avenue for Peace Water Security in the Middle East Source of Tension or Avenue for Peace Gidon Bromberg, Yana Abu Taleb Co-Directors EcoPeace Middle East Woodrow Wilson Center About EcoPeace Middle East Environmental peacemaking

More information

דיאלוג מומחז בין מרטין בובר וקרל רוג'רס

דיאלוג מומחז בין מרטין בובר וקרל רוג'רס אני ואתה: בובר ורוג'רס תרגום ועיבוד: זמירה הייזנר Translated and adapted from The Martin Buber Carl Rogers Dialogue: A New Transcript with Commentary by Rob Anderson and Kenneth N. Cissna, published by

More information

התמחות בתכן הנדסי בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה

התמחות בתכן הנדסי בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה 14 התמחות בתכן הנדסי בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה תקציר תכן הנדסי הוא תהליך שבו מפעיל המהנדס את כישוריו לפתרון בעיות, בדרך כלל יישומיות. רפואה ומשפטים מחייבים התמחות. ומה בעניין התמחות בטכנולוגיה? מובאת סקירה

More information

WALTZ WITH BASHIR Brian J. Arnold Adaptation script for DVD Plus - English & Hebrew February 10, 2009

WALTZ WITH BASHIR Brian J. Arnold Adaptation script for DVD Plus - English & Hebrew February 10, 2009 Adaptor's Notes: 1) This script is a composite of standard adaptation and formatting for the VoiceQ dubbing control system; this document is for reference only. Time codes should be accurate to the quicktime

More information

Faculty of Social Welfare & Health Sciences School of Social Work. Prof. Yael Latzer:

Faculty of Social Welfare & Health Sciences School of Social Work. Prof. Yael Latzer: Prof. Yael Latzer: Professor at the faculty of social welfare and health sciences at Haifa university, and Director, Eating Disorders Institution, Psychiatric Division, Rambam Health care campus, Haifa,

More information

ראש השנה דף. 1. A) Our משנה says,... שנראה בעליל בין שלא נראה בעליל.בין Based on this,פסוק what does the word עליל mean?

ראש השנה דף. 1. A) Our משנה says,... שנראה בעליל בין שלא נראה בעליל.בין Based on this,פסוק what does the word עליל mean? Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

Theories of Justice

Theories of Justice Syllabus Theories of Justice - 56981 Last update 06-08-2014 HU Credits: 2 Degree/Cycle: 1st degree (Bachelor) Responsible Department: political Science Academic year: 2 Semester: 2nd Semester Teaching

More information

THINKING ABOUT REST THE ORIGIN OF SHABBOS

THINKING ABOUT REST THE ORIGIN OF SHABBOS Exploring SHABBOS SHABBOS REST AND RETURN Shabbos has a multitude of components which provide meaning and purpose to our lives. We will try to figure out the goal of Shabbos, how to connect to it, and

More information

יחידה א. קוראים לי is my name אני I. Before you start

יחידה א. קוראים לי is my name אני I. Before you start יחידה א Before you start 1. Study the following keywords. There are many more words in the text, but you can figure out most of them by considering the context, and understand the text as a whole without

More information

Chofshi.

Chofshi. Chofshi Chofshi For most Western democracies, the concept of freedom is central. One just needs to look at the anthems that inspire its citizenry to capture this point. From America s Star Spangled Banner,

More information

A-level MODERN HEBREW 7672

A-level MODERN HEBREW 7672 A-level MODERN HEBREW 767 PAPER 1 READING AND WRITING Mark scheme June 00 V1.0 aqa.org.uk Copyright 017 AQA and its licensors. All rights reserved. AQA Education (AQA) is a registered charity (registered

More information

הטכנולוגיה בחינוך ד ר קובי גל אוניברסיטת בן גוריון בנגב

הטכנולוגיה בחינוך ד ר קובי גל אוניברסיטת בן גוריון בנגב בינה מלאכותית ומהפיכת הטכנולוגיה בחינוך ד ר קובי גל אוניברסיטת בן גוריון בנגב מעבדות -אתמול ד"ר קובי גל מעבדות -היום ד"ר קובי גל למידה בקבוצות -אתמול ד"ר קובי גל למידה בקבוצות -היום ד"ר קובי גל הזדמנות

More information

איתנו תגיעו גבוה! משרות פתוחות אוגוסט Brightman Almagor Zohar & Co.

איתנו תגיעו גבוה! משרות פתוחות אוגוסט Brightman Almagor Zohar & Co. איתנו תגיעו גבוה! משרות פתוחות אוגוסט 2015 מבט על Deloitte Deloitte נמנית על ארבע הפירמות הגדולות בעולם למתן שירותים מקצועיים )4 )BIG ומהמשרדים המובילים בישראל לשירותי חשבונאות וביקורת, מס וייעוץ. באמצעות

More information

נילי חמני

נילי חמני מבנה שריר שלד (מקרוסקופי) עטוף ברקמת חיבור (אפימזיום) מחולקלצרורותתאישרירשכלאחדמהםעטוף ברקמתחיבורנוספת (פרימזיום) (תא) שרירעטוףברקמתחיבורמשלו כלסיב (אנדומזיום) לרקמות החיבור בשריר תפקיד חשוב ביצירת המבנה

More information

קריאת גרפים. לצפייה בפתרון בווידאו לתרגילים שבחוברת, כנסו ל "קריאת גרפים" בשאלון 801 שבאתר 116

קריאת גרפים. לצפייה בפתרון בווידאו לתרגילים שבחוברת, כנסו ל קריאת גרפים בשאלון 801 שבאתר  116 קריאת גרפים באתר "עגורים" מופיע סרטון המציג פתרון מלא לכל תרגיל מפרק זה. כנסו באתר לשאלון 801 לפרק "קריאת גרפים" ושם תוכלו למצוא את כל הסרטונים המציגים פתרון לתרגילי המאגר המופיעים בחוברת. בהצלחה!!! 116

More information

ביצה דף. ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times

ביצה דף. ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Thursday, May 11,

More information

מכונת מצבים סופית תרגול מס' 4. Moshe Malka & Ben lee Volk

מכונת מצבים סופית תרגול מס' 4. Moshe Malka & Ben lee Volk מכונת מצבים סופית תרגול מס' 4 1 מכונת מצבים סופית Finite State Machine (FSM) מודל למערכת ספרתית מכונת מצבים סופית: קלט: סדרה אינסופית של אותיות...,I3,I1,I2 בא"ב input out פלט: סדרה אינסופית של אותיות O

More information

מבוא למשפט האיחוד האירופי

מבוא למשפט האיחוד האירופי סילבוס מבוא למשפט האיחוד האירופי - 62782 תאריך עדכון אחרון 01-03-2014 נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2 תואר:בוגר ומסטר היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:משפטים השנה הראשונה בתואר בה ניתן ללמוד את הקורס:

More information

מצוינות בשירות כתב עת לניהול ולשיפור חוויית הלקוח # שיתוף סיפורים דרך טובה לשיפור השירות # ארבע דוגמאות להשקעה בעובדים: כך יוצרים מצוינות בשירות

מצוינות בשירות כתב עת לניהול ולשיפור חוויית הלקוח # שיתוף סיפורים דרך טובה לשיפור השירות # ארבע דוגמאות להשקעה בעובדים: כך יוצרים מצוינות בשירות מצוינות בשירות כתב עת לניהול ולשיפור חוויית הלקוח גיליון 4 דצמבר 2012 ללמוד. לחשוב. לשפר. מדברים מהשטח # להיות מספר 1 כתבות מהארץ זיוף רגשות במפגש שירות בין רופא לחולה # # האם לקוחות אוהבים שמחמיאים להם?

More information

כיורי גרניט כיורי מטבח עשויים גרניט להתקנה שטוחה, עמידות מלאה בפני שריטות וכתמים, עמידות בחום עד C ניקוי קל ומהיר צבע שאינו דוהה

כיורי גרניט כיורי מטבח עשויים גרניט להתקנה שטוחה, עמידות מלאה בפני שריטות וכתמים, עמידות בחום עד C ניקוי קל ומהיר צבע שאינו דוהה כיורי מטבח המטבח - הלב הפועם של הבית והמשפחה. כיורי מטבח של חמת - פריט עיצובי ושימושי המשתלב במרחב הפעיל של הבית. מגוון כיורים מחומרים, גדלים וסגנונות שונים ביחרו את הכיור החדש למטבח שלכם, כזה המתאים לאופי

More information

SHABBOS, 10 TAMMUZ, 5778

SHABBOS, 10 TAMMUZ, 5778 ב"ה SHABBOS, 10 TAMMUZ - FRIDAY, 16 TAMMUZ, 5778 For local candle lighting times visit www.chabad.org/candles SHABBOS, 10 TAMMUZ, 5778 PARSHAS CHUKAS After Minchah, read the fifth chapter of Pirkei Avos.

More information

Global Day of Jewish Learning

Global Day of Jewish Learning Global Day of Jewish Learning Curriculum Under the Same Sky: The Earth is Full of Your Creations www.theglobalday.org A Project of the Aleph Society Title facilitator s guide The Power of Planting: Appreciating

More information

Information The marks for questions are shown in brackets. The maximum mark for this paper is 40. You must not use a dictionary.

Information The marks for questions are shown in brackets. The maximum mark for this paper is 40. You must not use a dictionary. SPEIMEN MTERIL GSE MODERN HEREW Foundation Tier Paper 1 Listening F Specimen 2019 Morning Time allowed: 35 minutes (including 5 minutes reading time before the test) You will need no other materials. The

More information

תרגול 8. Hash Tables

תרגול 8. Hash Tables תרגול Hash Tables ds-ps חידה מהשיעור הקודם בכל השקים המטבעות שוקלים ורק בשק אחד המטבעות שוקלים.. מותר לנו לבצע שקילה אחת בלבד! איך נדע מה השק הקל יותר? שקים עם מטבעות ds-ps מה היה לנו דיברנו על מבני נתונים

More information

קורסי בחירה מרוכזים בשפה האנגלית

קורסי בחירה מרוכזים בשפה האנגלית ב. קורסי בחירה מרוכזים בשפה האנגלית קורסי ה- GLP הינם קורסי חובה לכל הסטודנטים בפקולטה שהחלו את לימודיהם משנת הלימודים תשע"ד ואילך. על כל סטודנט לקחת קורס אחד מרוכז באנגלית במהלך התואר הראשון. פרטים נוספים

More information

WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION

WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION Setting the Stage Atheism 2.0 by Alain de Botton I don t think we have to make that choice. I think there is an alternative. I think there are ways of stealing from

More information

הקריה האקדמית של השרון היתרון שבניסיון!

הקריה האקדמית של השרון היתרון שבניסיון! הקריה האקדמית של השרון היתרון שבניסיון! המכללה האקדמית נתניה מזמינה אותך לגלות את היתרון שבניסיון. בזכות שילוב מנצח בין סגל הוראה מהשורה הראשונה, ניסיון אקדמי עשיר, יחס אישי, ראיית שטח מעמיקה וסביבת לימודים

More information

ASTM UL / FM / BS abesco

ASTM UL / FM / BS abesco 7 ASTM UL / FM / BS 93 - 4 5 6 7 8 9 0 3 4 5 6-8 9 - CP - 30 0 MORTAR FR INSERTS OR PUTTY PADS FOR ELECTRICAL BOXES * ** 0 mineral wool + Acrilic sealant FIRECLAMP A FIRECLAMP A or CP - 30 Acrilic sealant

More information

החינוך וסביבו ל"ו / תשע"ד 2014 מחקרים וסוגיות בחינוך

החינוך וסביבו לו / תשעד 2014 מחקרים וסוגיות בחינוך החינוך וסביבו ל"ו / תשע"ד 2014 מחקרים וסוגיות בחינוך 23 אדיב גל, יואב גל / הטיות ידע ותהליכי למידה במערכת החינוך 24 החינוך וסביבו ל"ו / תשע"ד 2014 אדיב גל, יואב גל הטיות ידע ותהליכי למידה במערכת החינוך

More information

קורס ניתוח מערכות מידע

קורס ניתוח מערכות מידע קורס ניתוח מערכות מידע בסביבות טכנולוגיות מתקדמות כולל עולמות Mobile, Agile, Cyber, BI & Big Data מק"ט 1919 : משך הקורס 404 : שעות סניף תל - אביב תוכן עניינים 1 אודות הקורס, יתרונות הקורס 2 ליווי מקצועי,

More information

ההזדמנות והאתגר בלמידה "משובשת" )Disruptive( לומד, מנהל, ארגון

ההזדמנות והאתגר בלמידה משובשת )Disruptive( לומד, מנהל, ארגון ההזדמנות והאתגר בלמידה "משובשת" )Disruptive( לומד, מנהל, ארגון ערן גל דר' פורום מנהלי הדרכה, נס Disruptive Learning למידה דיגיטלית משנה פני ארגון אני ואני...ואני ערן גל. דר' יועץ וחוקר: חדשנות, למידה,

More information

A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES

A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES Sinning in Disguise Like people of all faiths, Jews sometimes do things or go to places they are not supposed to. This session is not about

More information

המשמעות של פרישה מוקדמת

המשמעות של פרישה מוקדמת המשמעות של פרישה מוקדמת סיגל נעים עבודת גמר מחקרית )תיזה( המוגשת כמילוי חלק מהדרישות לקבלת התואר "מוסמך האוניברסיטה" אוניברסיטת חיפה הפקולטה ללימודי רווחה ובריאות החוג לגרונטולוגיה יוני 9002 המשמעות של

More information

ואחת. M.Sc. וכ- 80 לתואר Ph.D. בפיסיקה.

ואחת. M.Sc. וכ- 80 לתואר Ph.D. בפיסיקה. פיסיקה / תוכניתלימודים תשע"ג 0/0 הפקולטה לפיסיקה חברי הסגל האקדמי דיקן הפקולטה סוקר נועם פרופסור מחקר שגב מרדכי פרופסורים אברון יוסף ירבך אסא רי עמוס אקרמן אריק ברן ארז גרשוני דוד לוין דב משה משה נסר עדי

More information

The Connection between Town Planning, Public Taking (Appropriation) and Land Appraisal

The Connection between Town Planning, Public Taking (Appropriation) and Land Appraisal The Connection between Town Planning, Public Taking (Appropriation) and Land Appraisal Adv. Shahar HARARI, Israel Key words: Town Planning, Appropriation, Appraisal SUMMARY It seems illogical that the

More information

Teaching and Learning on the Move Trends and Policies in Higher Education in Israel and around the World. Prof. Nitza Davidovitch

Teaching and Learning on the Move Trends and Policies in Higher Education in Israel and around the World. Prof. Nitza Davidovitch Teaching and Learning on the Move Trends and Policies in Higher Education in Israel and around the World Prof. Nitza Davidovitch 1 Teaching and Learning on the Move In the 21st century, international ties

More information

Female Combat Soldiers in the Israeli Defense Forces: Use of Force within the Israeli-Palestinian conflict

Female Combat Soldiers in the Israeli Defense Forces: Use of Force within the Israeli-Palestinian conflict Female Combat Soldiers in the Israeli Defense Forces: Use of Force within the Israeli-Palestinian conflict June nd, 0 Shira Zaban and Marina Triner Political Science Department Hebrew University of Jerusalem

More information

Global Day of Jewish Learning

Global Day of Jewish Learning Global Day of Jewish Learning Curriculum Under the Same Sky: The Earth is Full of Your Creations www.theglobalday.org A Project of the Aleph Society Title facilitator s guide Planting for the Future Written

More information

Thank you for your interest in the Prizmah Jewish Day School Conference!

Thank you for your interest in the Prizmah Jewish Day School Conference! Thank you for your interest in the Prizmah Jewish Day School Conference! Whether you ve presented at the Prizmah Conference before or you re new to our community, we encourage you to submit a session proposal.

More information

חטיבת הביניים "יונתן" עבודה לקיץ באנגלית לבוגרי כיתה עבודה נעימה!

חטיבת הביניים יונתן עבודה לקיץ באנגלית לבוגרי כיתה עבודה נעימה! חטיבת הביניים "יונתן" עבודה לקיץ באנגלית לבוגרי כיתה העולים לכיתה ח' הקבצה א' ז' עבודה נעימה! Booklet For the 7th Grade בוגרי כיתות ז' יקרים, חוברת הקיץ שלפניכם הינה חזרה על אוצר מילים ועל המבנים הדקדוקיים

More information

מדריך למשתמש בשירות. yes MultiRoom

מדריך למשתמש בשירות. yes MultiRoom מדריך למשתמש בשירות yes MultiRoom תוכן עניינים מבוא 3 תנאיסףלהצטרפותלשירות 3 ה ג ד ר ו ת 3 השימושבשירות 4 הגבלות 7 שאלותנפוצות 8 מבוא שירות yes MultiRoom מאפשר צפייה בתכנים המוקלטים שלכם ובתכני ה - VOD

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. קיץ תשע"ד, מועד ב, 2014 מועד הבחינה: מספר השאלון: 416 016117, Thinking Skills נספח: כישורי

More information

Menachem Luria Professor of Environmental Sciences Institute of Earth Sciences Safra Campus Jerusalem The Hebrew University, Jerusalem, Israel

Menachem Luria Professor of Environmental Sciences Institute of Earth Sciences Safra Campus Jerusalem The Hebrew University, Jerusalem, Israel Menachem Luria Professor of Environmental Sciences Institute of Earth Sciences Safra Campus Jerusalem 91904 The Hebrew University, Jerusalem, Israel mluria@yahoo.com Tel 02-6586160 Education BSc Chemistry

More information

מבוא למחשב בשפת פייתון

מבוא למחשב בשפת פייתון 234221 מבוא למחשב בשפת פייתון 3 מבני בקרה ולולאות פרופ' ראובן בר-יהודה דין לייטרסדורף הפקולטה למדעי המחשב הטכניון מכון טכנולוגי לישראל נערך ע"י יעל ארז 1 פקודות והזחות 2 פקודה פשוטה >>> 3+2 5 >>> x = 5

More information

אנגלית שאלון ז' (MODULE G) ג רסה א' הוראות לנבחן )מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי )

אנגלית שאלון ז' (MODULE G) ג רסה א' הוראות לנבחן )מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי ) בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. חורף תשע"ג, 2013 מועד הבחינה: 407 016108, מספר השאלון: הצעת תשובות לשאלות בחינת הבגרות אנגלית

More information

ניהול אנשים בארגון חברתי

ניהול אנשים בארגון חברתי ניהול אנשים בארגון חברתי מדריך למנהל/ת כתיבה: צוות מקצועי: תיקוף מקצועי: עריכה לשונית: יסמין קופר-רובין, פרק תנאי העסקה נכתב בשיתוף רו"ח פזי לנדשטיין אינדה קריקסונוב, חגית שחר, מירי יעקובי-הורוביץ, דברה

More information

מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת (MODULE F) ספרות )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי(

מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת (MODULE F) ספרות )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי( בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך 016117 מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת א. משך הבחינה: שעה וחצי שאלון

More information

אנגלית ספרות בהצלחה! /המשך מעבר לדף/ נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי

אנגלית ספרות בהצלחה! /המשך מעבר לדף/ נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. קיץ תשע"ד, מועד ב, 2014 מועד הבחינה: מספר השאלון: 414 016115, Thinking Skills נספח: כישורי

More information

מוקפין חומה walled cities. כפרים villages Date Day Date Day Date Day. עיירות non-walled cities

מוקפין חומה walled cities. כפרים villages Date Day Date Day Date Day. עיירות non-walled cities Name Page 1 of 5 (718) 376-9663 (973) 860-1661 fax tests@dafaweek.org www.dafaweek.org לימוד מסכת מגילה מוקדש לז''נ ר' סנדר חיים זאב ב"ר יחיאל ישראל הירט ז"ל דף מגילה ב ' בחינה זו מוקדש לע''נ פיגא בת יהודה

More information

***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times

***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Name Page 1 of 6 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Tuesday, April 25,

More information